Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av C Thimren - 13 oktober 2011 10:26

Håkan Juholt har på senaste tiden legat under stor press från media, och det är förståeligt. Man har hittat bevis för att han har fuskat med bostadsbidrag och alltså tagit skattepengar till saker han egentligen inte får.


"- Kvar är bara ett svart hål, det är sorgligt. Och det är tveksamt om partiet kan komma tillbaka efter allt det här."


Säger Kjell-Olof Feldt till Expressen.
Huvudfrågan har varit kring Juholts lägenhet som han har tillsammans med sin sambo. Enligt bestämmelser så får han ta ut pengar för att betala halva kostnaden, men har sedan 2007 tagit ut full ersättning för hyran.


Allt detta är såklart mycket allvarligt, men är det hela inte en smula överdrivet? Han har själv sagt att:


"– Jag har varje år skriftligen lämnat uppgifter om min boendekostnad till riksdagsförvaltningen. Jag har trott att det är så man ska göra. När jag fick reda på att det inte är så man ska göra så har jag försökt rätta till felet."


Fötroendet för Juholt har rasat, och till följd av det, även stödet för Socialdemokraterna.


Så vad tycker du? Should he stay, or should he go?


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards